Grått & Trist

Magen är i olag efter julhelgen. Kroppen känns infekterad av något. Ute är det grått och trist och ännu finns inga konkreta planer för nyårsafton. Just nu har jag mest lust att åka hem och dra något gammalt över mig i tre dagar.

Har ett presentkort på 200 kronor på en kökskedja som jag borde besöka, men jag orkar nog inte. Har en skinka i kylen som jag borde griljera men fan vet om jag ids det heller. Har massor av saker jag borde skriva men det finns ingen inspiration. Vart fan tog julglädjen vägen?

Det är tungt och trist och tråkigt var jag än vänder huvudet. När ska man bli förlöst från detta?
Men allt är naturligtvis inte botten. Jag håller på att knäcka Gran Turismo 2 på Playstation. Igår kväll fick jag äntligen upp mitt enda julpynt. Det var en ljusslinga som blinkar och har sig men som sambon ogillar. Antagligen kan jag bara ha den på när jag är ensam hemma.
Dessutom blev jag just av med en betungande ekonomisk börda så det börjar ljusna lite.

Nåväl, jag ska väl försöka ta mig ifrån kontoret nu så får jag se var mina ben orkar bära mig. Ute är det fortfarande grått och trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0