Julklappar, Julsånger & Fuglesang

Jag har fått ett oväntat tillskott i julkassan. Det betyder att jag har råd med julklappar för första gången på ett par år. Igår införskaffades ett par julklappar till sambon och idag ska jag köpa något till Sebastian. De senaste åren har han överraskat med olika presentkorgar med choklad, kryddor, the, julöl och andra nyttiga saker för köket. Det har givetvis känts frustrerande att inte ha haft råd att ge något tillbaka. Jag har ingen stor budget i år men jag tänkte i alla fall kosta på mig något gott vin och lite belgisk choklad.

På stan är det en liten krims-kramsbutik som ställt ut en hiskelig tvåmeters-tomte på trottoaren. När man passerar sätter den igång att med hög röst förkunna: ”Merry Christmas – Ho ho hooo”. Jag hatar den där tomten redan. Annars är julskyltningen här i Örebro ganska medioker. Med risk för att låta som en grinig gammal gubbe kan jag bara konstatera att det inte är som förr. Som barn i en förhållandevis liten stad minns jag faktiskt övertäckta skyltfönster som vid ett speciellt klockslag revs ner och avslöjade utsmyckade skyltfönster.

I övrigt har jag tillbringat timmen efter lunch med att plåga Tobias med Lars Vegas julskiva. Bortsett från Gene Simmons bisarra tolkning av ”When you wish upon a star” finns det ingen bättre julmusik än Lars Vegas.
Just nu segar sig timmarna fram innan man äntligen kan ge sig av för julfest. Jag är lika tom i skallen som korridorerna här på kontoret.

Höjdpunkten är annars Fuglesangs landning senare ikväll. Vad som borde bli en bejublad avslutning på en fantastisk triumffärd risker nu att bli en riktig nagelbitare. Som det verkar just nu kan de tvingas landa i New Mexico, men man håller tydligen alla tre landningsplatser redo. Besättningen verkar dock lugnare. Befälhavaren hälsade tydligen att NASA bara skall tala om var så dyker de upp där. Jag hoppas att de gör det helskinnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0