Unisexmode & Fuglesang

Jag följde med Tobias för att köpa en jacka idag. Valet föll på en trendig butik som jag inte ens visste existerade. Inte så konstigt med tanke på att jag får allergiska reaktioner bara någon nämner ordet mode. För mig ligger prioriteringarna i tur och ordning på funktionalitet, utseende och sedan kommer märken långt ner på listan.

Efter ett par utprovningar gjorde han sitt val och var på väg fram till kassan då han plötsligt stannade upp och såg blek ut.
-    Tänk om det är en damjacka.
-    Skit samma, sa jag. Du gillar den ju!
Då vände han tillbaka och funderade en stund innan han tog personalen till hjälp. De försäkrade honom om att det var en herrjacka även om det inte gick att se det på den(?)!

Tobias nöjde sig med det svaret och köpte jackan.
-    Jag köper märkeskläder, sa han när vi gick därifrån.
Du köper unisexmode, tänkte jag. Men jag sa ingenting.

Vi ska ha en liten julfest på fredag. På vägen till kontoret försökte jag få fram några konkreta planer för den festen. Han sade lite svävande något om mat och sprit och kanske lite poker. Med andra ord kan den kvällen sluta precis hur som helst.

Det enda som står helt klart är att vi ska följa Christer Fuglesangs landning. Sedan kanske vi går ut på någon balkong eller någon gård och korkar upp lite bubbel och skålar för Sverige i rymden. Tobias har säkert sin unisexjacka på sig då. En symbol för alla förvirrade ”märkes-wannabes”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0