Nytt år - Nytt namn

Nytt år innebär nya framgångar och nya misstag. Så här i brytpunkten är det meningen att man skall blicka tillbaka, göra listor och dra anekdoter för att sedan försöka kasta sig in i någon siarroll och tala om precis hur bra det kommande året blir.
Jag gillar listor, faktum är att jag älskar att göra egna. Det är ganska kul att förargas över andras också och den inkompetens de uppvisar.

Men det blir inga listor från mig på den här bloggen. Min vän och nuvarande arbetsgivare Tobias tycker att jag ältar det förflutna. Givetvis håller jag inte riktigt med honom men som min första chef brukade säga: ”Vad du än gör så gör det på ett snyggt sätt!”
Den här bloggen är ett viktigt verktyg för mig och därför måste den skötas snyggt.
Därför bryr jag mig inte om att lista saker, jag nöjer mig med att konstatera att 2006 började dåligt, fortsatte med krisvarning för att sedan sakta börja vända uppåt igen.

Det finns saker att glädjas över när jag tänker tillbaka på 2006. Tre Kronors OS-guld, vår nya lägenhet (även om den fortfarande lämnar mycket att önska), mediahypen kring Fuglesangs rymdresa och den borgerliga valvinsten är bara några saker. Att försöka rangordna dom och andra saker är förstås lönlöst.
Framtiden känns för första gången på länge som ett oskrivet blad. Jag håller på att vässa mina pennor för att börja fylla det. Det är möjligt att jag misslyckas totalt men förutsättningarna är bättre än på länge.

Hur den här bloggen ska användas är jag fortfarande inte helt säker på. Helt klart är att den nu byter namn från det ganska klyschiga ”Åsiktsmaskinen” till ”Pig out of Hell”. 2007 är grisens (egentligen vildsvinets) år enligt den kinesiska kalendern, och detta år är det dags för den här grisen att ta ett steg upp och ut. Jag tror att det kommer att bli ett fantastiskt år och jag ska försöka att vara en fantastisk gris i ordets mest positiva bemärkelse. För precis som de tre små grisarna i sagan besegrade den stora stygga vargen har jag en liknande kamp att utkämpa. Jag tänker återkomma till den under året.

Nu nöjer jag mig med att säga ”Oink oink”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0