Aggressiva tendenser kan anas

Det ska komma ett nytt inlägg under rubriken Fönster mot TV-världen men f-n vet när. Jag har slagits mot datorer hela dagen och nu kommit till en punkt där jag är grinig och där datorn vägrar att gå igång överhuvudtaget.
För dom som undrar bottnar det hela i att min gamla dators XP-installation vägrar att köra min nya, fina hårddisk i DMA-läge istället för PIO.
Resultatet blir en dator som är nästan helt obrukbar så länge det skrivs till hårddisken (vilket  det görs väääldigt ofta när man arbetar med en dator).

Nåväl, har mailat en PC-akut på nätet som konstaterade samma förmodade fel som jag och ganska uppenbara lösningar på problemet som givetvis inte har löst saken.
Just nu är jag livsfarlig att ha att göra med. Jag är färdig att hugga huvudet av någon som säger det minsta lilla pip. Så passande då att min sambo nyss kom hem! Funderar allvarligt på att hänga på en bar en stund och låta aggressionerna rinna av mig. Funderar också på att skruva isär hela datorn, prata vänligt med varje del, sedan sätta ihop den och göra om all installation ytterligare en gång. Detta kräver dock att jag har gjort mig av med aggressionerna. Men till det saknas pengar, så fan vet när jag får något vettigt gjort över huvud taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0