Bingo is the shit - bokstavligt!

Har just skickat iväg katten till veterinären. Hon låg och sov när jag kom och tryckte in henne i transportburen. Stackaren hann inte reagera.
Har hunnit med att kolla mina mail också. Det första var från en klubb här i Örebro som ska anordna något så bisarrt som en Bingo Rimér-kväll. (Bisarrt i min värld!)
Det skall tydligen vara någon slags kompensation till alla killar för den Chippendalesshow tjejerna fick för några veckor sedan.

Om detta finns mycket att skriva men just när jag ser Bingo Rimérs namn i mailet så börjar jag fundera på varför jag en gång anmälde mig till den där medlemslistan. Jag har inte varit iväg en enda gång på deras arrangemang. Mycket därför att det känns så ytligt och pubertalt samt att jag inte känner till någon annan som går dit. Måste avskriva mig det där medlemskapet under dagen.

Och Bingo sen. Han var visserligen ingen fattiglapp innan, skulle jag tro, men i och med tv-programmet och turnéer som denna drar han förmodligen in stora pengar. Och vilka jippon sedan. Under den här krogkvällen ska Bingo kora den manlige respektive kvinnliga gäst med störst "paket". Eller om det var "modellpotential".

När jag var liten var 18-åringar vuxna, intelligenta saker. Något hände dock, förmodligen vid millennieskiftet. Millenniebuggen drabbade inte våra datorer som vi trodde, den drabbade våra barn och ungdomar. Nu tycker de att dokusåpor is the shit, Bingo Rimér is the man, silikon är fett coolt och att bli kändis är ett högstatusjobb.

Jag blir alltid lika beklämd när någon listar mode, kändisar eller något annat konstigt som ett stort intresse. Min filosofiska övertygelse är att den övergripande "meningen" med livet är att förbättra mänskligheten. Det gör vi knappast med silikon, egotrippar och en garderob full med svindyra skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0