"De är inga fans"

Det är bara att bryta ihop och ge upp. För brassarna lär nog inte komma igen på ett antal år framöver. Idag hann vi ända till 90 minuter innan några få individer fick för sig att deras idiotiska idéer var viktigare än att vi andra skulle få chans att njuta av förstklassig underhållning.

Fem-sex man stormade planen under Brasiliens match mot Chile i Göteborg ikväll, och för vadå? För att falla på knä och låtsas tillbe Ronaldinho? För att få en chans att lägga handen på Robinho? För att kunna krama om Lucio?
Vad ska de göra sedan med det minnet?
Skryta för kompisarna? Om de är normala människor blir de naturligtvis inte imponerade.
Berätta för barnbarnen? Vill de verkligen att ungarna växer upp och tror att det är helt okej att göra precis som man vill i alla lägen utan att bry sig om någon annan?

De kommer att skryta för en del av polarna. Åtminstone en del av dem. För sådana här lågintelligenta amöbor lever ofta i flock och tyr sig till varandra. Det är därför det är så lätt för dem att hetsa varandra till ageranden som dessa. Det finns nämligen ingen nära dom som har vett att säga ifrån.

Brassarna hade tydligen fått order om att inte göra någonting om detta hände. Helt fel i min mening. De borde naturligtvis ha tagit kraftfullt avstånd från detta. Ronaldinho borde ha visat avsky för den som föll på knä framför honom, inta skrattat och lagt armen om honom.

Sedan har jag fortfarande inte fattat varför ungdomar, som är totalt ointresserade, använder sig av en idrottsuppvisning som inte ens inkluderar Sverige för att få uppmärksamhet. Att idka stenkastning mot Brasiliens spelarbuss är för mig fortfarande en gåta.
"Det är inga fotbollsfans" säger arenachefen på Ullevi. Det är nog det enda säkra man kan säga. I övrigt tror jag inte att jag kommer bli förvånad över något framöver.
   Bara besviken. Besviken på att jag, tack vare dom, knappast kommer att få se några världsstjärnor inom fotbollen på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0