Endast tolvåringar skriker på avgång

Zlatan har fått mycket kritik av mig, och jag tycker fortfarande att den är välförtjänt. Men efter matchen i onsdags vete sjutton om inte varenda journalist håller på att bli tokig. Först höll jönsarna i TV3-studion på och skrattade gott åt att Zlatan "har sitt eget spel" och att det inte var samma som Sveriges. Senare följer (givetvis) kvällspressen upp det hela, och så är bollen i rullning.

Har  ni hört hur man pratar i invandrartäta områden så kanske ni skulle ha förstått Zlatan lite bättre.
Vad Zlatan menade var egentligen att alla har sitt eget spel och att det därför inte går att koncentrera sig så mycket på någon annan, även om man följer sitt eget lags "gameplan". Jag hatar det när reportrar och journalister idiotförklarar sig själva bara för att jaga det största potentiella scoopet.
Tackar Zlatan nej till landslaget igen efter det här är det fan i mig ert fel, journalistdjävlar!

Jag brukar hålla Lagerbäck om ryggen också. Det gör jag fortfarande. Det är ogenomtänkt på en tolvårings nivå att skrika efter hans avgång nu igen. Kom igen när kvalgruppen skall summeras ihop.
För att bedöma om en förbundskapten gjort bra eller dåligt ifrån sig måste man titta på helheten. Sett över hela Lagerbäcks era har han (tillsammans med andra) varit smått fantastisk, sett till detta kval har han varit utmärkt.

Jag tyckte att det var otroligt löjligt av både spelare, media och supportrar att utgå från att Nordirland skulle bli en munsbit. Befängt! Vinner man hemma mot Spanien och spelar oavgjort borta mot Danmark så är det för tusan inget blåbärsgäng vi pratar om. På pappret är det kanske så, men samtidigt vet vi alla att man inte vinner matcher på pappret. Så sluta bli så förvånade, och sluta skrik efter Lagerbäcks avgång och skicka istället lite uppmuntrande hälsningar till Mellberg, Zlatan, Svensson, Lagerbäck och de andra. Så kanske de får lättare att ta sig samman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0