Amerikanskt hakkors!

Man undrar ju, när man ser bilden på några amerikanska militärbaracker, vem arkitekten är? Var han smyg-nasse månne? Var han hög? (De skall enligt uppgift ha uppförts på 60-talet.)

Jag vet inte riktigt hur arkitekter arbetar, men jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte har koll på byggnaderna från alla tänkbara vinklar.
Eller var det så att det ritades ett L-format hus som den amerikanska militären sedan beställde fyra stycken av, och som man sedan placerade utan större eftertanke?

Här finns en drös av följdfrågor obesvarade. Vore detta i Sverige skulle jag kräva en full utredning. Nu är det bara att vänta och se om amerikanska militären sopar detta under mattan. Eller som det verkar, planterar bort detta problem. Hur de nu ska lyckas med det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0