Han är inte bara dum - han är ett fegt svin också!

Det finns mycket man spontant vill säga om svensk-dansken som förstörde EM-kvalmatchen på Parken i juni. Då trodde jag bara att han var korkad, så där lite lagom dum i huvudet. Nu inser jag att han är ett svin också.

Idag kom domen. Egentligen tycker jag att den är rätt ok. 30 dagar villkorligt med ett års prövotid plus samhällstjänst. Dvs håller han sig i skinnet i ett år slipper han gå i fängelse för detta. Spontant tycker jag att ett saftigt bötesbelopp kunde ha varit på sin plats, men sedan läser jag att det kommer en stämningsansökan på några millar i en senare rättegång. Därför känns domen helt ok för den dumme dansken.

När jag sedan läser om hur han sålt rättigheterna till sin historia (vilken jävla historia???) till ett danskt TV-bolag tänker jag bara: Jävla svin! Vad är det egentligen han ska berätta om? Om hur gott ölen smakade innan match? Om hur det är en förmildrande omständighet att domaren missade en offside-avblåsning?

När jag läser hans uttalanden från rättegången tänker jag bara "fegis", "lögnare" om vartannat. Han ljuger som en häst travar därför att han vet att han gjort åt helvete fel. Jag tror inte ett ögonblick på att han druckit bortåt 15 starköl. Jag tror inte ett dugg på att han inte hade för uppsåt att slå till domaren. (Vilket TV-bilderna också bevisar). Den här killen kan inte ens efter att ha blivit fångad på film, framför tusentals svenskar och danskar, komma sig för att erkänna de fel och brott han begått! Det är fruktansvärt ynkligt.

Sedan kan man förstås säga något liknande om det danska TV-bolag som gett killen en stor summa för att göra TV av det hela. Jag skulle också kunna säga liknande saker om den danska supporter som på fullaste allvar tyckte att ansvaret var delat mellan huliganen, domarna och vakterna. Men det ids jag inte.

Läs mer här och där.

Kommentarer
Postat av: Mie, Absolut Guldkant

Och rik på kuppen kommer han ju att bli just för att det haussas upp så;)

2007-09-05 @ 17:31:07
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
Postat av: Tom Hell

Rik och rik... De pengarna super han väl upp rätt fort!

2007-09-05 @ 19:04:35
URL: http://tomhell.blogg.se
Postat av: Mie, Absolut Guldkant

Och förhoppningsvis inte i närheten av en fotbollsplan;)

2007-09-05 @ 19:27:34
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0