"...skicka hit några thailändare..."

Beroende på hur man mäter hade denna blogg mellan 121 och 143 besökare veckan som gick. Toppnoteringen var faktiskt igår då en dryg tredjedel av veckans total kikade in. Förhoppningen är att en del av er blir kvar ett tag. Och låt er inte avskräckas av att jag har ställt in att alla kommentarer måste godkännas. Det är (nästan) enbart för att jag hade problem med spam för en tid sedan.


Gårdagens toppnotering nåddes efter ett SD-kritiskt inlägg. Att det kom så många besökare kan givetvis bero på fler faktorer, men eftersom det är bra att hålla fast vid ett vinnande koncept kör jag ett varv till med anti-SD propaganda. Här är ett litet segment jag valt att kalla:


Varför jag aldrig skulle kunna bli SD-sympatisör


  • Det handlar mycket om "det svenska" för SD. Och även om jag gillar sådana där typiskt svenska saker som midsommar, köttbullar, Tre kronor och så vidare, så är det inte hela världen om Mustafa krockar med midsommarstången, äter upp köttbullarna och sedan (efter nubben) sätter krokben för Tre kronor i finalen mot finnarna. Om 50 år kommer nämligen det att vara typiskt svenskt. Det genuint svenska och vår kulturella särart (om man nu tror på sådana koncept) har hela tiden ändrat sig - och då ofta genom influenser utifrån! Så skicka hit några thailändare, ett par irakier, en grek och ett gäng afrikaner så ska vi nog kunna få fart på både midsommar och den löjligt o-firade nationaldagen!

       
  • Vi ska ut ur EU (men behålla samarbetet) och vi ska stänga gränserna (men först efter att vi kastat ut Samerna). Jag har sagt det till SD-nissar och andra förut - min framtidsvision är inte att människor hittar fler och fler skillnader mellan sig och sluter sig i mindre och mindre grupper. Jag vill se en strävan mot att upptäcka likheter. En strävan mot färre gränsdragningar. Och framförallt att inse att det endast finns en grupp - Människor! Det tycker jag är en finare princip än den nationalistiska principen som SD håller fast vid. Snacka om bakåtsträvare!

       
  • "...ett folk vore inte vad det är utan sitt land."
    Skitsnack. Titta på Palestinierna & Judarna! Men utöver det så är jag som sagt långsiktigt mer intresserad av människor än folkslag!


    Och är du som läser detta fotbollsintresserad kan jag ge dig ett argument till. Jag citerar Aftonbladets Simon Bank som efter träningslandskampen mot USA gjorde följande reflektion:

    "I andra halvlek representerades Sverige av finsk-egyptiske Shaaban, bosniske Majstorovic, chilenske Concha, assyriske Bakircioglü, serbiske Djuric och bosnien-kroatiske Ibrahimovic. Det var lite historia som svepte förbi där, någonstans. Medan Sverigedemokrater firade nya opinionsframgångar."


    Å andra sidan kanske Sverigedemokrater gnolar på "Det spelades bättre boll på Gunnar Nordahls tid...?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0