Tekniskt fel - Jag har besökarrekord!

Här borde egentligen en "tekniskt fel"-skylt visas. Eller en "tillfälligt avbrott". Åtminstone något som visar att här händer inget vettigt denna natt. Det har runnit alldeles för mycket alkohol genom mina ådror för det tyvärr.

Men jag måste notera en sak. Igår noterades rekord vad det gäller besökare på den här bloggen med råge. Över 140 stycken besökare gled in och kikade på minst ett av mina inlägg. Jag kan bara be för att det var ett av de bättre. Men 140 är en smått gigantisk siffra för mig. Det tidigare rekordet låg någonstans på 65-70 och på hela förra veckan (som var den bästa på länge) kom jag upp i c:a 130, så det säger en hel del.

   Då börjar man genast titta på vad jag skrev igår. Det lustiga i sammanhanget är att jag skrev ett riktigt lusigt inlägg. Om någon har hängt tillräcklig länge på den här bloggen så vet de redan att gårdagens inlägg mest skrevs för att få ur mig någon text. Vad som helst!
   Jag är inte speciellt stolt över den, men å andra sidan finns det inga fel med den heller så den får kvarstå - precis som alla andra lågkvalitativa inlägg jag skrivit. För den här bloggen existerar primärt för en sak: För att utveckla mitt skrivande! Och då är det naturligt att det kommer en del skit emellanåt.


Så igår slog jag alltså rekord ganska rejält. Nåja, nu råkar det inte bero enbart på inlägget om Vivalla. Övrhuvudtaget har jag experimenterat en hel del den senaste tiden med olika ping- och blogg-portaler. Dessutom har jag ibland skrivit extremt provocerande inlägg för att se om det lockar läsare. Och allt sammantaget så har trafiken till bloggen flerdubblats. Men tro för all del inte att jag inte står bakom det jag skrivit, för det gör jag. Men det har varit intressant att se att en ökad aggressivitet i texten har en multiplicerad effekt på besökarantalet. Vem kunde tro det?

En annan anledning till gårdagens (och speciellt dagens) lågnivå-inlägg har också med att göra en sporrande mening i en kommentar på denna blogg, där kommentarmakaren uppmanade mig att skriva något om etik & moral i samband med fildelning. Detta har visat sig vara svårare än jag trodde eftersom jag suttit i två dagar och filat på texten. Jag räknar med att "Moral & Fildelning" kommer att bli temat för nästa vecka. Och du gör helt rätt i att hänga med då!

Kommentarer
Postat av: Paulie

För att ha besöksrekord och slå på stora trumman är det märkligt tyst på din bloggjävel.

2007-09-14 @ 17:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0