Bland baguetter och journalister - del 1

Jag ska invadera pressläktaren på Behrn Arena om någon timme eller så. Jag har alltid varit nyfiken på vad de gör där uppe, förutom att kolla på matchen. Hänger journalisterna (de få som är där) med varann eller är de uppdelade i läger precis som i skolan? Är rikspressen jordnära? Är landsortspressen högfärdiga? Är en amatör från Svenska Fans med och diskuterar skador och spelformationer på samma villkor som de etablerade journalisterna?

Det är lite sånt där jag är nyfiken på. Men det är inte därför jag åtog mig att skriva rapport från matchen. Jag hörde att Ösk bjuder på baguette och kaffe i pausen. Sedan är det förstås bra om Ösk vinner matchen så de inte blir på dåligt humör och avkräver en pengar för mackan när jag går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0