Eto'o till Uzbekistan ingen omöjlighet

Det Aftonblaskan m fl verkar missa med nyheten om Eto'o och de Uzbekistanska ligaledarna är inte att Kuruvchi försöker få till en regelrätt övergång av Eto. Vad som däremot framgår av deras hemsida (det borde väl vara grundläggande åtgärd av en journalist, eller hur Marcus Leifby?) är att de (enligt vad de själva påstår) slutit ett avtal med Barcelona där flera av Barcas ledare skall besöka klubben och hjälpa dom med träning, erfarenhet eller liknande.

I ett sådant här utbyte kan jag mycket väl tänka mig att det kommer spelare på besök. Märk väl att de nämner Xavi m fl som skulle kunna dyka upp längre fram. Om de sedan kommer att spela för klubben i tävlingssammanhang ställer jag mig tveksam till. Men man vet aldrig. Klubben nämner specifikt tävlingsspel i den asiatiska motsvarigheten till Champions League.

Läs själva och gör egna tolkningar av den knaggliga engelskan på Kuruvchis hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0