Liggande eller stående?

Det där med Sushi blev en succé för mina smaklökar. I egenskap av veteran guidade Tobias mig förbi de största fällorna och därmed slog fisken och riset lammracksen på fingrarna. Sveriges bästa Sushihak finner ni tydligen på Drottninggatan i Örebro. Sedan fortsatte dagen så där.

Vi gick vidare och spelade biljard och talade lite grann om sporttermer och idrottsanalogier. Så passande då att jag gjorde en riktig bragdmatch och vände 2-5 till seger 12-5 efter en sällan skådad orgie i ketchupeffekter och snedträffar.
Det var en match som tagen ur Rekordmagasinet eller Buster och efteråt talades det om bragdguld. Ok, jag talade om bragdguld.

Vid det här laget hade jag fått vätskebrist och solsting och kanske, kanske en överdos Wasabikräm.
Vi stod ute på gatan och Tobias skulle ta ett kort på mig innan vi skiljdes åt.
Så han frågade: "Liggande eller stående"?
Varpå jag förvirrat svarade: "Vadå, menar du mig"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0