Att styrka en tes

Det kom lite kommentarer på gårdagens inlägg. En del ros en del ris och, förstås, flera som inte förstod vad jag menade.

För mig är det ett problem när en del bloggar består av slentrianmässigt återberättande av dagens största nyheter med flitigt länkande för att skaffa sig högre status på ställen som t ex Bloggportalen. Andra bloggar består av flams och trams som rimligen bara borde ha något värde för den närmsta vänkretsen, om ens det.
Hur ska man i det gyttret hitta något intressant att läsa?

Eller så kan man se det som Leif GW Persson:
   "Jag har varit inne och läst belladonna och allt vad de heter men det är en förskräcklig massa som inte är begripligt, de stavar illa, har konstig satsbyggnad och verkar allmänt bluddriga i huvudet."

Men, mina (o)vänner och andra läsare, tillbaka till saken. Bara det faktum att de senaste två dagarna har resulterat i en ökning av unika besökare på den här bloggen med över 500% torde styrka min tes om hur lätt det är att skaffa en populär blogg genom att hora. Kvalitet behöver alltså inte ha något med det att göra och det är tragiskt.

PS. Och Thea, jag länkade faktiskt till 4 artiklar igår  ;)

PS2. Istället för att bara lägga kommentarer om hur dum i huvudet jag är så skulle jag uppskatta om ni gav mig lite bra tips på bloggar som motbevisar min tes. Sådana som har något vettigt att säga, sådana som roar, oroar eller bara har en kul grundidé. Personkulter, mode och annat ytligt kan ni däremot lämna i soptunnan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0