Äntligen!

Äntligen kom beskedet från Anders Svensson. Nu sitter nog Svenssoniter och andas ut samtidigt som det kokar av ilska hos Källströmisterna. "Källström får fortsätta att bli utmobbad", tänker de nog. Men det är ju inte det det handlar om. Jag minns de magra åren under åttiotalet. Vi hade toppspelare även då men misslyckades gång på gång.

Det Lagerbäck har gjort är att skapa en sätt att spela som ger framgång (åtminstone i kval). Och som alltid handlar det om kompromisser. Sätter man laget i första rummet måste individen få stryka på foten. Svensson har uppenbarligen passat bättre in i lagets spel än vad Källström har gjort. Därför har han spelat mer. Och så vill åtminstone jag ha det. Speciellt när jag tänker tillbaka.

Jag tar hellre tio mästerskap på rad där vi i alla fall har chansen, än att få en sommar var tjugonde eller i värsta fall som det varit nu - vart fyrtionde år. Jag har fan inte tid att vänta på det. Därför gillar jag Lagerbäck. Han har tagit oss till festerna. Sedan må det göra ont så in i helvete av att åka ut, men hellre det än att inte få vara med och festa alls.

Och apropå ingenting alls. Slaskbloggen fortsätter denna vecka att göra reklam för Retroguiden. Bloggen som minns dina gamla spel, visar dig några du missade och ger dig glimtar från retroscenen. Idag är det skrattretande arkadaction i form av Cadash (Megadrive) som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0