Hellre ägg än pulver

En omgång badminton blev inställt med ett hot/löfte om att tas igen om några veckor. Jag får tid fram till dess att komma i form. Okej, tänkte jag och gav mig iväg ut till Varbergaskogen nu på kvällen. Redan vid uppvärmningen fick jag kramp så jag sket i att värma upp. Sedan följde knappa tjugo minuter av mänsklig förnedring och syrebrist. Visserligen krossade jag min förra tid med en minut men till skillnad från förra löppasset trodde jag kroppen skulle lägga av. Börja strejka i en hög i skogen och inte resa sig förrän hjärnan lovar att med minsta möjliga ansträngning ta mig hem och knäcka en öl och en chipspåse.

Men det blev ingen strejk. Istället tog jag mig runt på rekordfart och hostade sedan upp tjugo års rökning på hemvägen. Hemma blev det Grekisk sallad med kokt ägg för att få extra protein. Och hellre det än att göra som träningsnördarna och dricka pulver. Hur får de i sig fett?

Jag är fortfarande sugen på ölen och chipspåsen men jag har arbete framför mig som kanske kan skydda mig. Och sedan kan jag ju inte låta bli att känna mig lite imponerad av mig själv. En hel minuts förbättring. Det är ta mig fan inte illa. Jag ska fira med en kopp kaffe istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0