Boksommaren 2008

Så, dimman har lättat. Sillen är uppäten och Stålmannen är tillbaka i sin fästning på Nordpolen.
Gårdagen spenderades med att avsluta sommarens första bok (Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke) och med viss tvekan kasta mig in i nästa (Breven av Håkan Anderson). Jag är inte nöjd med hur den förstnämnda avslutas och inte heller med hur den sistnämnda börjar, men så kan det vara.

Det är skönt att vara igång med lite läsning igen. Som den periodare jag är blir det väldigt mycket pö om pö och alldeles för ofta lockar film och tv-mediet som är så mycket mer lättillgängligt. Men under semesterhelgen på landet fick jag en liten påse innehållande sju böcker och tillsammans med alla de olästa (eller ofta halvlästa) böcker i bokhyllan tänkte jag göra sommaren 2008 till en boksommar. Det är tveksamt om jag hinner med så många för jag har aldrig varit speciellt snabb. Där andra slukar en bok på ett par dagar kan det ta mig upp till en vecka. Så jag får se vad detta landar på när sommaren ska summeras.

Nåja, Jonathan Strange & Mr Norrell rekommenderas även om den verkligen har sina nackdelar.

Idag är blir jag glad när jag läser att Diniyar Bilyaletdinov anser att Sverige var ett starkare lag än Holland att möta. Tror fan det, när Sverige väl började pressa och anfalla en bit in i andra halvlek var det en jämn och härlig fotbollsmatch. Klart att ryssarna kommer in i svackor då. Å andra sidan gör det ont när man tänker på att det kunde ha varit vi som slagit Holland. För när vi väl spände musklerna var vi inte sämre än dessa fantastiska ryssar. Det, är en god tanke att ta med sig in i VM-kvalet i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0