Missuppfattningar

Spenderade morgonen med att fundera över missuppfattningar. Jag har en gammal vän där det ibland känns som om hela vår relation blivit nedgraderad till en enda missuppfattning.

En sökning på Google ger ungefär 69 300 svenska sidor med missuppfattningar. Man hittar bland annat missuppfattningar om muslimer, guan yu, det svenska försvaret och Bibelns visa män. (De som besökte en nyfödd Jesus). Och vad kan man göra mer än att försöka förklara och reda ut?

Igår missuppfattade jag instruktionerna för kopplingarna till trädgårdsslangen. Det ställde till en hel del förtret för både mig och folk i min omgivning. Efter lite utredning med mig själv vet jag bättre än att försöka sätta slangen åt fel håll. Det behövdes bara lite logiskt tänkande. Sådär enkelt önskar jag att alla missuppfattningar kunde redas ut. För jag mår ju så förbaskat dåligt av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0