Det givna valet!

Okej, semestern varade längre än väntat men det behövdes. Kommer förmodligen lägga upp lite bilder från den imorgon.

Idag nöjer jag mig med att konstatera att valet av lagkapten för landslaget var klockrent. Henke har varit min kandidat hela tiden. Man kan dock fråga sig om bytet av lagkapten samt det faktum att man provar nya uppställningar gör att Linderots plats i landslagstruppen är tveksam på sikt? Ses han nu som någon som kan ramla ur truppen på grund av sina skadeproblem? Det verkar så också med tanke på att han inte spelades i EM trots att han var tillbaka från skadan. Jämför med hur Ljungberg har matchats trots att han 'alltid' varit mer eller mindre skadad.

I övrigt hoppas jag att de fortsätter med alternativ-uppställningen 3-5-2, kanske inte nödvändigtvis i lördagens VM-kvalmatch men i kommande matcher. Vi kunde lika gärna ha vunnit Frankrike-matchen och för att vara första gången man provade uppställningen så var resultatet utmärkt.

Men som vanligt måste Aftonblaskan förstora upp saker och ting för att göra en "nyhet" av en meningsskiljaktighet. Tänk om de kunde ägna sig åt att rapportera sakligt någon gång istället för att leta rubriker och lösnummerköpare. Det var inte så värst många år sedan jag läste Atfonblaskans sportsidor flitigt och faktiskt tyckte att deras artiklar var givande. Nu är det mest ett evigt skummande och läsande mellan raderna för att få reda på vad som hänt. Tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0