Fuglesang & Fiskrens

Jag förstod ingenting av rymdäventyret igår. Jag slog på SVT24 sent inatt och insåg att jag missat Fuglesangs rymdpromenad. Av det lilla jag hann höra från studion så pratade de väldigt negativt och det lät som om Fuglesang och ”Beamer” hade misslyckats med att fälla ihop den trilskande solpanelen. Man sa också att detta skulle innebära att planerna för rymdstationen blir försenade. Det kändes tråkigt, både för rymdäventyret och för Fuglesang.

När jag slog på morgonprogrammen i morse talade de däremot om hur Fuglesang och Beamer lyckats med att fälla ihop solpanelen och att NASA:s markpersonal hade jublat och avkrävt Christer Fuglesang några väl valda ord på svenska. Drömde jag inatt?

I övrigt har jag hunnit med en sväng på stan idag för att kolla på de sista julklapparna. I en skivbutik hittade jag ett sådant där reaställ med filmer. Jag vet inte om det är för att det är jul, men det är sällan jag sett så mycket kvalitetsfilm i ett sådant ställ. Jag började dregla lätt om munnen när jag hittade alla Star Trek-filmerna i specialutgåvor. Till slut lyckades jag förhandla till mig film nummer två med sambon. Dessutom fick jag tag i Ghostbusters till min syster vilket känns väldigt skönt. Då slipper jag nämligen låna ut min något mer.

Det sista som inhandlades var ingredienser till en Jansson som jag ska försöka slänga ihop under kvällen. Det blir den enda egna julmaten här hemma. Jag tror att jag kommer få gott om sådant hemma hos andra. Förra julen gjorde jag misstaget att köpa en riktigt stor burk med ansjovis. Tyvärr läste jag inte ordentligt på den burken och blev därför lite överraskad när jag kom hem och upptäckte att det var hela, orensade fiskar i den. Det positiva är dock att jag lärde mig ganska snabbt hur man rensar dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0