Grattis, du är lurad!

Här är ett annorlunda sätt att se på saken.

"Jag vill att du köper min produkt. Men när du gjort det
måste du omgående köpa en annan produkt och lära dig den
innan den produkt jag sålt till dig kommer att fungera!"

Skulle du gå med på detta? Risken är stor att du faktiskt redan gjort det. För så där fungerar det med "Microshits" operativsystemsmonopol.
Du köper först programmet (för ett omotiverat högt pris IMM), men sedan vill det till att du köper antivirus och brandväggs-paket och dessutom lär dig hur dessa fungerar innan du kan utnyttja ditt dyra operativsystem i samband med en internetuppkoppling.
   Men om du nu har en internetuppkoppling behöver du bara ducka kulorna från virus, maskar och hacker-attacker länge nog för att ladda ned ett gratis(!), lagligt(!) och komplett operativsystem i form av någon av de hundratals utmärkta Linux-distributioner som finns där ute. Då har du i alla fall lurat antivirus-bolagen på några kronor.

Om det nu mot förmodan sitter någon därute och lik förbaskat tror att Windows är ett 'säkert' operativsystem, ta då och anta utmaningen på Lobby 4 Linux.

Att Microsoft sedan mer eller mindre tvingar dig att köpa ny hårdvara efter några år för att de släpper ett nytt operativsystem är inte heller något som talar till deras fördel.

   Det finns vettiga alternativ nu. Vill du ha tips är det bara att fråga. Själv sitter jag och skriver detta på en laptop med PCLinuxOS installerat. Då och då försöker jag frenetiskt att pilla bort den lilla etikett som sitter nedanför tangentbordet och som säger: "Designed for Microsoft Windows"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0