Morgonstånd & Farbror Buske

Det ringde på dörren i morse och jag vet fortfarande inte vem det var. Det är inte mer än ett par meter från sängen till ytterdörren och jag var snabbt uppe och på väg att öppna när jag till min fasa upptäckte något som putade ut. De flesta killar vet säkert vad kombinationen tidig morgon, en full urinblåsa och mjukisbyxor innebär. Där stod jag alltså med galaxens morgonstånd och var på väg att öppna dörren.

Jag ryckte åt mig en tidning för att försöka dölja min belägenhet. Samtidigt som jag studerade resultatet i en spegel ringde personen på andra sidan dörren på för andra gången. Jag försökte snabbt att prova olika poser med tidningen som skydd men alla försök såg löjligt krystade ut. Så där stod jag som ett fån medan personen på andra sidan dörren försvann ut genom porten.

Sensmoralen här är väl att alltid kissa innan man går och lägger sig, eller att sängvätare har vissa fördelar.

* * *

Kan inte låta bli att ta upp hur otroligt korkat det är av Svenska Hockeyligan att föreslå prispengar till den som utför den bästa tacklingen. Jag kan visserligen ha förståelse för anledningen till priset men man kan inte ha ägnat en tanke åt de möjliga konsekvenserna av priset. Är det möjligen kortslutning som lett till denna korttänkthet?

Själv tappade jag intresset för hockey i allmänhet och Elitserien i synnerhet när den år efter år bara blev tuffare och tuffare. Det fanns helt enkelt inte utrymme för artisteri längre.
De nya reglerna ger mig ett visst hopp och nu när Djurgården äntligen börjat vinna igen är intresset på väg uppåt igen.

* * *

För några år sedan drev jag och Tobias ett Poesi-fansin. Och som alla stora tidskrifter av självaktning ska man instifta något slags pris. DN har Bragdguldet, Aftonbladet har Guldbollen och Expressen delar ut Guldpucken. Vi utsåg månadens Farbror Buske till någon som inte förtjänade det. Idag känns det som att det är läge att återinrätta det priset.

Dagens Farbror Buske är politikerna i den amerikanska delstaten Michigan som instiftat lagar som nyligen såg till att äktenskapsbrott är att betrakta som sexualförbrytelser av första graden.
Straffet? Livstids fängelse! Sug på den ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0