Icke-tävlingen Melodifestivalen

Gårdagen försvann i ett töcken av ångest, förkylning och alldeles för lite kaffe. Idag är jag otroligt seg i både kropp och knopp men med en kaffemugg bredvid mig hoppas jag kunna ändra på det.
I bakgrunden segar sig en installation av Final Fantasy 7 fram. Jag kommer aldrig att spela igenom det spelet antar jag. Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag försöker nu men det kommer alltid något i vägen. Trasigt Playstation, ont om tid, sålt Playstation, pajat save-filer, platsbrist etc. Alltid är det något, det är som en slags förbannelse.

När jag sedan funderar på det kommer jag på att det finns åtskilligt fler spel som jag aldrig tagit mig igenom fastän ambitionen funnits där hela tiden. Den vanligaste orsaken de senaste åren är en otäckt liten hårddisk. På grund av platsbristen är jag hela tiden tvungen att avinstallera spel och sedan dröjer det evigheter innan det blir deras ?tur? igen att installeras. Nåväl, jag hoppas ha löst det problemet nu. Jag fick en ny fin hårddisk när jag fyllde år och vips har min lagringskapacitet ökat med åtta gånger. Nu drömmer jag bara om lite mer internminne så att jag kan göra det jag gillar bäst: Använda flera program samtidigt.

Ikväll är jag och sambon bjudna på Melodifestivalsfest. Har inget emot värdinnan och att gå dit, men att sitta och titta på något som jag numera tycker så illa om känns verkligen inte lockande. Melodifestivalen var kul tills jag upptäckte spelet bakom kulisserna. Att det är så konstruerat. Det skulle t ex bli ramaskri i fotbollsvärlden om VM skulle arrangeras på samma fejkade sätt som vår melodifestival. Tänk er att Sepp Blatter eller någon annan fotbollshöjdare väljer ut lag baserat på kommersiella kriterier. Att vissa nationer blir tilldelade spelare eller förbundskaptener som herr Blatter anser skulle representera det landet på ett bra sätt och ge en bra mixad tävling.
   För så där går det till i Melodifestivalen. Det är en halvfejkad tävling som inte är rättvis från början. Sådant tappar jag intresset för. Av ungefär samma anledningar har jag inget intresse för program som Så ska det låta, Parlamentet och liknande. När det fejkade skiner igenom!

Förra årets melodifestival luktade dessutom ruskigt uppgjord. Så snälla Christer Björkman, säg hellre att det är ett underhållningsprogram istället för att ljuga och säga att det är en tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0