Dag bytes

Nu är klockan snart lunch och jag har fortfarande inte fått i mig frukost. Det regnar ute och jag måste gå över hela gården i detta spöregn till tvättstugan en gång i timmen.
   Jag vet inte om jag vågar använda spisen. Diskbänken blir strömförande när jag slår på en platta och en kastrull står på båda ytorna. För en halvtimme sedan chansade jag på att använda spisen försiktigt för att göra gröt. Den glömdes bort när jag försökte ringa efter hjälp om spisen så nu sitter jag med bränd gröt.

Jag har förutom tvätten flera texter att skriva idag men nu är jag så hungrig att jag inte kan koncentrera mig och snart är det dags att plaska bort till tvättstugan igen. Dessutom bråkar kattjävlarna.
Någon som vill byta dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0