Dubbel glädje

Idag fick jag äntligen en fungerande trädgårdsslang med nödvändiga kopplingar. Har man Varbergas största uteplats och en gräsmatta som börjar bli brun vill man inte springa med vattenkannor i skytteltrafik. Nåväl, testkörningen gick hyfsat men till imorgon har jag bestämt att slangänden med säkerhetskoppling (den som gör att om vattentrycket blir för högt så lossnar den) ska sitta på munstycket och inte på kranen. Ni som gjort något liknande vet hur jobbigt det kan bli om man gör tvärtom.

Utöver det fick jag tillfälle att glädjas när jag läste att det är klart med John Alvbåge för Ösk. Och bara häromdagen sa jag att det var kört. Tittar vi till hur det sett ut under en period borde det ha varit kört. Unga talanger har till och med valt bort Ösk innan de funderat över övriga allsvenska klubbar. Men uppenbarligen gjorde Ösk och staden Örebro någonting rätt under åren 2003-2004 när Alvbåge var här senast. För tvärtemot vad jag trodde växte faktiskt ett litet Ösk-hjärta fram under de åren.

Enligt Alvbåge fanns det ytterligare en Allsvensk klubb som ryckte i honom. Jag undrar vilken, men Malmö, Gais och Norrköping ligger nära till hands. Var det Malmö är jag grymt imponerad av Alvbåges hjärta, var det de två sistnämnda blir jag det lite mindre.

Men ändå, Örebro har värvat en potentiell landslagsmålvakt. Det är inte fy skam. Frågan är dock om han petar Westman i dagsläget. Efter Djurgårdsmatchen är jag inte så säker.

Sämre för Ösk var dock att IFK vek ner sig mot TFF. Tror inte att de gör Ösk den tjänsten när det är dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0