Värme och exporter

Jag tål inte värmen. Jag har varit däckad i perioder med extrem huvudvärk ända sedan den satans värmeböljan började. Under tiden växer gräset i takt med mina ogjorda skrivprojekt och åtaganden. Idag var jag tvungen att tvinga mig själv att skriva klart en krönika jag lovat i ett svagt ögonblick. (Det var bergis regn den dagen!)
Därför blev den bara ett sammelsurium av osammanhängande tankar. Förhoppningsvis har jag lärt mig något av erfarenheten i alla fall.

Imorgon är det tänkt att jag skall få ihop någon slags läsvärd rapport inför mötet Örebro SK - Hammarby. Dessutom har den andra, bättre, bloggen försummats och kräver en ordentlig uppdatering imorgon. När jag ska få tillfälle att klippa gräset vet bara stjärnorna.

----------------------

Eftersom jag tappat lite på sistone kommer här lite snabbhorande:

Paris Hilton tycker att hon verkligen växt upp nu. Ingen är förvånad då hon inte framstått som så värst vuxen tidigare.

När Samuel Holmén nobbade topplaget Elfsborg och spel i Europa för att skriva på för nedflyttningshotade Bröndby i Danmark kändes det löjligt och pinsamt girigt. När Paulinho nu går till Sydkorea var mina första reaktioner liknande. Men efter att ha sett vad han själv säger om det hela blir jag lite mer förstående. Till skillnad från Holmén börjar han närma sig slutet på karriären och jag förstår att han vill tjäna lite pengar innan det är för sent.

   För Hammarby är det förstås en mindre katastrof. Med Charlie Davies borta på OS-uppdrag och Paulinho i Sydkorea kan deras pigga klättring mot toppen ta en ände med förskräckelse. Inte för att jag på allvar trodde på Hammarby som någon utmanare om SM-guldet, men ändå.

När ska regeringen ta och införa lite skattelättnader för fotbollsindustrin i Sverige? Det svenska musikundret är slut för länge sedan, liksom storhetstiden för svensk film och Volvo är snart inte svenskt alls. Det är kanske dags att låta svensk fotboll bli den nya stora exporten. Och då menar jag inte spelarna - de exporteras på löpande band redan vare sig
klubbarna vill det eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0