Katter

Jag försöker laga lite mat i värmen och Sisko försöker klättra på skåpluckor och lådor för att se vad jag gör. Detta trots att jag redan visat honom att jag hackar lök. Trodde det skulle avskräcka honom. Men som alla pre-pubertala pojkar är han lite småkorkad.


Sara är ålderkatten i hushållet. Ingen vet egentligen hur gammal hon är men ryktena och har varit många. Legenden säger att hon är alla katters urmoder. När vi är mer sansade gissar vi på 11-12 år.

Hon har hatat Sisko från första stund. Hon tål honom helt enkelt inte. Kanske har hon samma problem med honom som jag har med apor – de påminner för mycket om en själv och var man kommer ifrån. Å andra sidan har hon en ganska svår inställning till allt som rör sig och som inte liknar en människa.


När jag är klar med lökhacket tröttnar och springer runt och spanar efter husflugor istället. Jag sa det till mamma i telefonen igår. Hon ringde mitt i maten. Då berättade hon snällt att vi inte skulle låta honom äta de feta, för de bär på små fluglarver.

”Slå ihjäl en så får du se” sa hon sen. Middagen fick ett ganska abrupt avslut där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0