Rasist OCH Demokratianhängare? - Javisst!

Läser i Aftonbladet om hur en supportergrupp till det israeliska laget Beitar Jerusalem uttrycker sin avsky mot araber öppet. Vad är det som händer med min älskade lördagsunderhållning?

- Vi är rasister och är emot araber - de har inte något att göra i vårt land. Det är vår hållning och ideologi, och det har vi rätt till eftersom landet är demokratiskt, säger Guy Israeli, ordförande i supporterklubben La Familia, till Politiken.

Jojo, man kan just undra hur länge sådana människor ska få arbeta för inskränkningar i demokratin under beskydd av just nämnda demokrati?

Jag har träffat såväl kommunister som anarkister och anhängare av andra politiska system. En sak håller jag med dem om; det finns stora brister med damokratin. Det är bara att acceptera. Uttalandet från Guy Israeli ovan är ytterligare ett bevis på det. Men ärligt talat, hur kan en demokrati tillåta uttalanden som dessa?
Missförstå mig rätt, jag är inte ute efter inskränkningar i yttrandefriheten, men någonting måste göras när man kan underminera ett system under samma systems beskydd.
Jerusalem-laget möter FC Köpenhamn på Parken ikväll. Enligt uppgifter kommer 200 av de Israeliska 'fansen' dit. I en rättvis och demokratisk(!) värld borde FCK porta idioterna! Säg sedan att det är för att bevara demokratiska värderingar, eller något i den stilen.

Annars är det förvånansvärt positiva vindar kring fotbollen just nu. Svenska lag har vunnit ett par matcher ute i Europa. 'Svennis' är inte arbetslös längre. Chippen är återigen ute ur frysboxen och Allsvenskan fortsätter att kittla den spänningstörstande fotbolls-gommen. Så typiskt då att media ska dra fram något riktigt korkat. Aldrig får man vara helt glad.

För övrigt hoppas jag på en mirakeldebut av Jon Lundblad för ÖSK mot Göteborg. Men får förnuftet och logiken råda blir det storstryk - igen!

Kommentarer
Postat av: Jorma

Hela ditt inlägg stinker utav antisemitism och judehat!

2007-09-24 @ 00:25:08
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Tom Hell

Eh, HUR har du lyckats resonera dig fram till det??? Jag har inte ens specifikt NÄMNT judar i inlägget. Jag kritiserar i inlägget en grupp människor för deras förvridna syn på demokrati. Detta har INGET med religionstillhörighet att göra. Skärp dig!

2007-09-26 @ 23:24:59
URL: http://tomhell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0