Varning för konservatister(SD)!

   

De som varit med här regelbundet vet att jag dragit mitt strå till stacken för att belysa de underliga och ibland vansinniga saker som Sverigedemokraterna står för. Enligt en ny SIFO-undersökning verkar det inte ha hjälpt.


Föga förvånande (i min mening) är SD mer populärt hos män än kvinnor. För er som undrar varför kan jag meddela att det inte bara har att göra med att kvinnor generellt skulle vara förståndigare eller mer kunniga än män. Kvinnor verkar faktiskt vara mer konsekventa och konservativa. Kanske till och med mer försiktiga när det gäller politiska val.


Jag var betydligt mer politiskt engagerad under den förra perioden med ett missnöjesparti på stark frammarsch. Då tog det ungefär en mandatperiod innan svenska folket hade insett det fruktlösa i att stödja kortsiktiga och konservativa åsikter och idéer. Denna gång får andra sköta motståndet, och det är ingenting jag avundas dom. SD kan mycket väl bli ett riksdagsparti vid nästa val.


Men, då vill det till att väljarna lyssnar på deras propaganda utan att gå för djupt under ytan. För i likhet med andra missnöjespartier (läs: NyD) så är SD förföriskt vackert på ytan. Men när man går på djupet så stinker det. Man är dessutom det enda parti idag som aktivt förespråkar en politik som söker sig bakåt i tiden.

SD är alltså som en bitter gammal gubbe eller gumma som sitter i sin gungstol och tycker att allt är skit och att allt var bättre förr. Till exempel har man avsatt en hel punkt till att tala om det klassiska svenska folkhemmet och hur viktigt det är att vi letar oss tillbaka dit. Inte ens Socialdemokraterna talar om Folkhemmet i någon högre grad idag. Men så har inte heller sossarna gjort sig överdrivet kända som bakåtsträvare heller.

 

Relaterat:

Artikel i DN
Partiets idéer

Kommentarer
Postat av: Jorma

Mycket skrivande och påstående utan källhänvisningar eller fakta. Ganska typiskt för folk som tror på tomtar och troll eller än värre...tandfen!

2007-09-24 @ 00:21:49
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Tom Hell

Sluta fjanta dig. Jag länkar ju i blogginlägget till SD:s hemsida. Det är min huvudsakliga källa!
Men bortsett från det behöver jag inte redovisa källor eller liknande. Det här är en personlig blogg. Inget professionellt debattforum, eller någon journalistisk artikel.

2007-09-26 @ 23:30:40
URL: http://tomhell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0