Tappra Turkiet!

Tungt, Turkiet. Tragiskt, Turkiet. Men till sist: Tack Turkiet!
Tack för att ni satte färg på den här EM-turneringen. För visst må Ryssland vara en frisk fläkt med sin turbofotboll, men det toppas alla dagar i veckan av ett lag som slår ur underläge. Ett lag som reser sig igen och igen och igen när ingen längre tror det är möjligt. Ett lag som med en halv B-uppställning bestämmer sig för att gå ut och ge självaste Tyskland en tur i berg och dal-banan. Därför blir (förmodligen) Tappra Turkiet min behållning av detta EM.

Återigen, av Aftonblaskan ska man väl inte förvänta sig mer men, att köra krigsrubriker för att TV4 farit med fel uppgifter känns oerhört fånigt. Enligt artikeln 'rasar' tittarna. Nåja, den här tittaren är säker på att TV4 återgett den info de fått men att den nu råkade vara felaktig. Och vad spelar det egentligen för roll? Bilden var ju borta oavsett om TV4 sagt att det bara var de som tappade bild eller inte.

Men på ett sätt är jag glad. Att Tyskland nu är i final innebär att jag i alla fall har ett rätt i min tippning av finallagen. Fast jag skulle inte haft något emot att ha fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0