Bloggar och fotboll

Jag ligger efter och har tappat en dags bloggande ungefär. Men ibland behöver man se över sin sociala sfär och än så länge har jag inte rutinen för att jonglera båda.
   Nåja, imorgon är det ny vecka och då tar "den där andra bloggen" samlat grepp och kör på tema hela veckan. Valet har fallit på filmlicenser. Kika gärna in. Den har klarat sig bra under premiärveckan och har redan passerat den här sketna bloggen på Bloggportalen, så från och med imorgon är det slut med den skamlösa reklamen här.

Spaniens vinst ikväll var allt annat än skamlös. Därför får även den ett omnämnande här. Jag kan imponeras av den tyska lagmaskinen med Ballack i spetsen emellanåt men jag kommer aldrig att gilla den tillräckligt för att hålla en tumme för tyskarna.
Som Spanien har spelat under det här mästerskapet är det svårt att inte hålla på dom. Men det är grymt att undanhålla oss fotbollsälskare vad som kunde ha blivit en fantastisk bronsmatch. Ryssland och Turkiet har varit EM:s roligaste lag och jag förstår inte varför man inte har någon bronskamp. Lagen som förlorar i semifinalerna är värda en match till.

Roligast ikväll var dock Jens Fjällström när han i början av matchen sa att naveln är det ställe som barn kommer ifrån. Tur att han inte är expertkommentator i Fråga Doktorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0