Skamlös Reklam

Jag brukar länka till dom ibland. Enligt Tobias blir dom bara glada över gratisreklamen. Men så är Tobias också en kallt beräknande och cynisk jävel när det gäller karriär och pengar.

Den här bloggen startades med en ganska hård sågning av det då ganska nystartade Kollegiet. Sedan dess har de blivit bättre (flera gånger om) och jag har blivit mer sansad i min kritik. Just därför, och inte för att jag känner några av dem, är Kollegiet de enda bloggarna som jag besöker regelbundet. (Ja, Kollegiet och Alla dessa dagar)

Jag gillar beslutet att göra Åsa till fast skribent efter hennes gäst-sejour. Hon är underhållande även om hon ofta framstår som inskränkt och lite väl socialt handikappad. Tobias har sagt ett par gånger att vi förmodligen skulle komma jättebra överens för att vi är så lika i mångt och mycket. Jag svarade att vi förmodligen skulle döda varandra.
Jag har träffat Åsa som hastigast ett par gånger i olika gathörn när jag varit med Tobias på stan. Hon ser mycket trevligare ut i verkligheten än vad hon ibland ger sken av på Kollegiet.

Tobias texter har jag alltid gillat att läsa. Förutom vissa gånger för hundra år sedan, när vi hade ett poesi-fansin ihop, då han under pseudonymerna Alexander och Tristan kunde skriva betongklumpar av pretentiösa texter som täckte hela A4-sidor. Han har utvecklats sedan dess, enormt mycket.
Kolla bara denna.

Hans lillebror Joakim finns också där. Enligt Tobias är han en jävel på att skriva recensioner. Det vet jag inte så mycket om, jag tycker bara att han borde slopa den där fotbollsbloggen. Annars visar han prov på samma stil och atmosfär som storebror emellanåt. Som den här till exempel.

Dessutom finns musikgurun Håkan där också. Jag känner inte till namnen han skriver om alla gånger, och det är inte allt för ofta som det handlar om min musiksmak, men han klarar ändå av att hålla mitt intresse uppe. Det är klass!

Allt detta kan ju ses som skamlös reklam för Kollegiet, och det antar jag att det är.
Det gör jag för att jag helt ärligt gillar stället. De roar och förargar mig omväxlande. Lite som livet självt.
Med det sagt, hur vore det med lite reklam för min blogg i gengäld, Tobias?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0