Dömd till Windows

Att migrera från Windows till Linux är inte helt problemfritt. Jag har skrivit en del inlägg om det tidigare och de som redan gjort det vet att fallgroparna är många. Gör man dessutom något olagligt kan man riskera att få allt hårt arbete ogjort.


En administratör av en BitTorrent-tracker dömdes förra året för anstiftan till upphovsrättsbrott i Usa. Han är helt inställd på att ta sitt straff sånär som på en liten detalj. Han måste köpa och installera Windows om han vill kunna använda sin dator. Myndigheterna måste kunna installera ett program som övervakar hans internetanvändande och det programmet finns inte i någon Linux-version. Killen har överklagat just denna lilla detalj och jag önskar honom lycka till. Men det här fick mig att fundera vilka andra bonusstraff man skulle kunna införa.


Varför inte porrblaskor med bilder på pensionärer som obligatorisk kvällslektyr för dömda pedofiler? Eller vad sägs om könsbyte för de som döms för hatbrott mot homo och bi-sexuella?

En annan höjdare skulle vara att förbjuda alla skattebrottslingar att använda miniräknare.

Hur som helst öppnar detta dörren för nya spännande domar i landet där allt är underhållning och allt är möjligt. Kanske innebär detta den största kommersialiseringen av rättsväsendet sedan Judge Judy? Only in America, baby!


Nyheten hittade jag här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0