Here are the votes of the swedish jury!

Jag var hos läkaren idag. Överansträngning med muskelinflammation i vänster axel och arm som följd blev utlåtandet. Jag fick ett recept utskrivet på någon sorts kortisontabletter och imorgon lär jag bli varse vad den kuren kostar. Det ironiska i sammanhanget är att min överansträngning delvis kom av att jag vill motionera mig ner i vikt, och nu får jag istället äta kortison som binder vätska och leder till viktökning. Nåväl, jämfört med smärtan jag har 24 timmar om dygnet kan det faktiskt vara värt det.


Det tråkiga i sammanhanget var att jag idag fick erbjudande om att tjäna en hacka som flyttgubbe om ett par veckor. Nu blir det en kamp mot klockan i att få kroppen att tillfriskna fortare än doktorns prognos (ett par veckor). Alla tips på kost eller annat som får mina sargade muskler att läka fortare mottages tacksamt.


Bortsett från det då? Tja, dagens gladaste nyhet:

   Jag skiter i varför, just nu är jag bara glad över att Microsofts kuppförsök på SIS-mötet har neutraliserats. Det var vid den svenska omröstningen för huruvida man skall stödja att Microsofts filformat, Office Open XML, blir standard som flera nya (Microsoft-vänliga) företag blev medlemmar i SIS strax före omröstningen för att på så vis kunna rösta igenom förslaget. Om det har vi bland annat kunnat läsa här och där.


 

 

Nu förklaras dock röstningen ogiltig på grund av att man lyckats hitta en individ som har dubbelröstat. Som det ser ut just nu kommer Sverige inte säga varken ja eller nej till Microsofts filformat. Detta är förstås inte den bästa lösningen, men det är tillräckligt för att lägga krokben för Microsoft och förmodligen det enda sätt de styrande på SIS kunde skipa rättvisa på.


Men en rolig detalj i det hela höjer dock frågan om SIS bluffar när man skyller det hela på att en individ dubbelröstat. Enligt uppgift i DN så skedde omröstningen medelst handuppräckning.

Räckte han eller hon upp båda händerna utan att någon reagerade? Fundera på den ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0