Vad fan ska vi göra med dom?

"Vi har ingen användning för såna i det här landet!"

Det var Tobias ord när Sverigedemokraterna kom på tal under lunchen idag.

Han sa inte "dom är dumma i huvudet" eller "Skjut dom jävlarna" eller bara "de är idioter". Han bara konstaterade kallt att de inte är till någon nytta.


Tittar man runt på diverse SD-relaterade sidor på internet kan man se flera texter där författarna anser att den nya stormen kring Nerikes Allehanda är det som slutligen kommer att få SD att lyfta i opinionsundersökningarna. Det är lite kusligt när man läser att de bara gått runt och bidat sin tid och hela tiden tänkt att snart slår vi tillbaka mot er era jävlar!


SDBlogg.se hittar jag följande i kommentarerna till ett inlägg:

"Vi kan inte hålla på att dalta med problemen som regeringspartierna och median gör. vi måste talla klarspråk och agera med en sann passion som visar ut åt folket att det här är något skamligt och förkastligt som vi inte tänker finna oss i längre. "


Genom att vara så aggressiva mot muslimer och andra folkgrupper så har de just bevisat att det finns galningar och fundamentalister överallt. Även i vårt lilla avlånga land. (Sedan kunde man ju önska sig att fosterlandets försvarare lärde sig att stava på fosterlandets språk men det verkar vara att begära för mycket!)


Men de som ger mig största rysningarna är de som är betydligt smartare än puckot ovan.

När de är mer kallt beräknande men med precis samma hat som sipprar fram:

"Även om jag känner likadant är jag ändå inte så säker på att det är smart att uttrycka sig grovt. Media förmedlar nämligen bilden av oss till allmänhetenoch de kan då lätt förmedla bilden av sd som ensamling obildade burdusa typer. Därför säger jag: Professionell i alla lägen. PROFESSIONELL I ALLA LÄGEN!!!"


Ibland är det riktigt jobbigt att vara liberal och stå för att alla ska få ha åsiktsfrihet. Det är inte muslimerna som får mig att vackla ibland från den ståndpunkten, där har jag viss förståelse för att det många gånger ligger flera hundra år av kulturskillnader emellan. Jag vacklar istället när människor som borde veta bättre, och som är formade från början med mänskliga rättigheter, börjar höja sina röster utav rädsla och okunnighet.


Det kanske är som Tobias sa, att vi inte har någon vettig användning för dom. Så vad gör vi med dom?


 

Relaterade länkar:

Om SD

Om den senaste muslimska folkstormen

Om Sveriges ståndpunkt i frågan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0