Vad var det jag sa?

Ok. Nu var det visserligen inte av gårdagens test de svarta hålen skulle komma. Det får vi oroa oss för när de ska försöka få de där protonerna att krocka. Eller, nä. Jag kommer inte oroa mig då heller. Däremot kommer jag vara ruskigt nyfiken på resultatet. Jag önskar att jag kunde få sitta med i deras kontrollrum och följa dramat på monitorerna. Finns Higgsfältet? Det är det som är den stora frågan. Och om det finns, vad gör vi sedan? Vad är nästa steg? Det undrar jag!
   Annars är det ju inte utan att man tänker på sägnen om Ikaros när man läser om protesterna. Har forskarna i Cern drabbats av liknande övermod?

I övrigt var det en vandring mellan himmel och helvete igår. Nu vet alla att det tar ungefär en kvart mellan de båda motpolerna. Kan vara bra att veta för den som tror att den kan rymma från den ena till den andra.
Jag syftar förstås på matchen mellan Sverige och Ungern igår.
   Backlinjen var långsam och omständig. Nykomlingen Holmén såg ut att studsa mellan ungrarna som en flipperkula och var i det läget inte ens av Allsvenskt material. Och på topp sprang en Zlatan som inte lyckades med någonting denna kväll.

Men det var i första halvlek. Efter pausen kom spelarna ut och spelade successivt upp sig. Nja, de flesta i alla fall. Zlatan var fortfarande lika blek. Ralf Edström var kanske lite väl hård i sin kritik, men bara baserat på matchen igår är det nog Zlatan som bör fundera på att lugna ned sitt humör med lite trädgårdsarbete.
   Samuel Holmen piggnade till och började ta för sig ungefär när resten av laget gjorde det. Källström var ett piggt hot framåt och när det gällde en viss Henrik Larsson skulle ungrarna ha kunnat travestera Thierry Henrys uttalande efter Champions League-finalen 2006.
   "Alla pratar om Zlatan, men vi såg inte honom i dag. Vi såg Henrik Larsson..."

Slutligen förtjänar Andreas Isaksson ett omnämnande för en utmärkt insats i målet utan att göra de där riktiga TV-räddningarna som skulle ha fått superlativen att hagla. TIllsammans med Larsson och Källström var han Sveriges bästa spelare igår.

Annars var nog Sportblaskan det sämsta igår. De fortsätter att agera slaskreportrar istället för att vara journalister. Det känns bara pinsamt när Robert Laul försöker göra något av att Lagerbäck (som vanligt) försökt ropa ut lite direktiv till spelarna. I hans version i jakten på att sticka ut och att locka läsare, skällde Lagerbäck tydligen ut Petter Hansson. Det blir bara mer och mer pinsamt att läsa det där huvudstadsbladet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0